The browser you are using is not supported by this website. All versions of Internet Explorer are no longer supported, either by us or Microsoft (read more here: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Please use a modern browser to fully experience our website, such as the newest versions of Edge, Chrome, Firefox or Safari etc.

Magnus Cinthio, MSc, PhD. Photo.

Magnus Cinthio

Senior lecturer

Magnus Cinthio, MSc, PhD. Photo.

Individuell betygsättning av grupparbeten inom högre utbildning

Author

  • Magnus Cinthio
  • Ingrid Svensson
  • Anders Warell

Summary, in Swedish

Det finns många fördelar med att låta studenter vid högre utbildning gruppvis genomföra projektarbete med öppna frågeställningar. Det finns emellertid problem med att sätta individuella betyg i en kurs som till stor del examineras genom det gruppvisa projektarbetet. I kursen EEMA01 Medicinteknisk design ges valet av undervisningsform naturligt av lärandemålens karaktär men betygssättningen bör
avspegla individens bidrag i grupprocessen. Efter kritik från missnöjda studenter har lärarlaget i kursen nu utarbetat ett förslag till komplettering för att påverka betygsättning som uppfattats som orättvis.

Department/s

  • Industrial Design
  • Department of Biomedical Engineering
  • Department of Biomedical Engineering

Publishing year

2016

Language

Swedish

Publication/Series

Pedagogiska inspirationskonferensen LTH

Volume

9

Document type

Conference paper

Publisher

Lund University

Topic

  • Educational Sciences

Keywords

  • Betygsättning
  • grupparbete

Conference name

LTHs 9:e Pedagogiska Inspirationskonferens

Conference date

2016-12-15 - 2016-12-15

Conference place

Lund, Sweden

Status

Published

ISBN/ISSN/Other

  • ISSN: 2003-377X
  • ISSN: 2003-3761